Widelec: Full Carbon - stery w zestawie (490g) - otwory do mocowania bagażników i błotników montowanych na ramie/widelcu
Firma ALAN została założona w 1972 roku przez inż. Falconiego Lodovico, a jej nazwa pochodzi od imion jego synów Alberto (AL) i Annamaria (AN).
Alan rozpoczął produkcję ram rowerów wyścigowych w 1972 roku, a pierwsze ramy były dostępne w wersji aluminiowej. Ramy zostały skonstruowane przy użyciu unikalnej metody polegającej na łączeniu rur i mocowań za pomocą specjalnego kleju, który pochodzi z przemysłu lotniczego. Metoda ta stała się czynnikiem wyróżniającym Alana, co zostało dobrze odnotowane przez wysokiej jakości ramy opracowane i przetestowane podczas wyścigów na przestrzeni lat, co pozwoliło na tworzenie innowacyjnych, a jednocześnie funkcjonalnych rozwiązań poprzez łączenie różnych materiałów, które są zwykle niedostępne przy użyciu tradycyjnych metod spawania.
W 1976 roku technologia ta została również wykorzystana do produkcji ram z włókna węglowego przez zestawy rur Toray Industries, a pierwsza rama została również przetestowana przez Japan Vehicle Inspection Association.
Tak więc Alan był pierwszą firmą na świecie, która produkowała ramy aluminiowe i karbonowe.
Od samego początku. Alan zawsze współpracował z zespołami i mistrzami na poziomie amatorskim i profesjonalnym, niezależnie od tego, czy chodzi o szosę, kolarstwo przełajowe czy tor. Pozwoliło to na wprowadzanie modyfikacji i ulepszeń na podstawie ich testów i konsultacji. Alan sponsorował zespoły takie jak Magniflex, Vibor, GBC, Selle Royal, Fiorella, Famcucine, Alfa-Lum, Teka (Hiszpania), Varta/Café de Colombia, Fangio (Belgia), Fanini Remac, Fanini 7UP, Fanini Pepsi, Fanini Amore i Vita z niektórymi mistrzami takimi jak Basso, Bertoglio, Gavazzi, Baronchelli, Beccia, Battaglin, Vandi, Thevenet, Kuiper, Lejretta, Parra, Lucio Herrera, Johansson, Pedersen, pistards Golinelli (dwukrotni mistrzowie świata), Clark, Risi, Brugna, Villa. Szczególny sukces odnieśliśmy w kolarstwie przełajowym z wielkimi mistrzami na poziomie międzynarodowym, którzy używali naszych ram w swoich najważniejszych zwycięstwach.

Legendy kolarstwa przełajowego, takie jak Zweifel, Liboton, Stamnijder, Di Tano, Simunek, Thaler, Kluge, a w 2012 roku Holender Mathieu Van der Poel zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata w kategorii Junior na rowerze Alan.